I hvordan vi leder og påvirker skolemiljøet, er det ikke bare handlingene våre som teller, men selve tankene vi har om disse handlingene. I "10 Mindframes for Leaders" presenteres konseptet "mindframes" – de indre overbevisningene som former oppfatningen vår av lederrollen i skolen. Disse mindframes har en betydelig innvirkning på hvilke lederpraksiser vi velger å implementere og kan i stor grad påvirke elevenes læringsutbytte. Boken baserer seg på over tjuefem års forskning innen Visible Learning og tilbyr en teori om handling som sikrer at skoleledere får de nødvendige ferdighetene til å velge, implementere og evaluere høytytende intervensjoner. Hver av de ti kapitlene, utarbeidet av anerkjente tenkere innen utdanning, belyser et essensielt mindframe for vellykket skoleledelse, samt de sannsynlige påvirkningene som gjør disse mindframes tydelige. Dette er en uunngåelig ressurs for alle pedagoger som har som mål å fremme elevenes prestasjoner på stadig høyere nivåer.