Boken "20 GOTO 10" av Steven Goodwin er en fascinerende reise gjennom retro datamaskiner og spillkonsoller, der hver side avslører skjulte hemmeligheter fra den digitale fortiden. Har du noen gang lurt på hvilke hemmelige meldinger som var skjult i Commodore BASIC? Eller hvorfor den høyeste poengsummen i Pac-Man er 3,333,360? Visste du at Steve Wozniak satte prisen på Apple 1-datamaskinen til 666,66 dollar? I tillegg har du kanskje hørt om den mystiske 8K-brikken i Amstrad CPC 472 som aldri ble koblet til. Fra tallene 0 til 2147483647, og fra Acorn Atoms til VIC-20, tar "20 GOTO 10" leseren med på en eventyrlig oppdagelsesreise som utforsker den rike historien til datamaskiner og spillkonsoller – ett nummer av gangen. Med GOTO-instruksjonene som følger hver oppføring, vil du kunne lage din egen unike reise gjennom denne skattkisten av glemt geek-kunnskap og fascinerende trivia. Du kan få innsikt i nummeret som gir uendelige liv i Jet Set Willy på Sinclair ZX Spectrum, hvorfor et enkelt tall kan kreve syv byte med minne, og hvordan tallene kan hjelpe oss å forstå mer om den digitale verden. Denne boken er et must for alle som er interessert i datateknologi og spillhistorie, og lover en spennende og lærerik opplevelse.