I "80/20 Sales and Marketing" veileder den anerkjente markedsføringskonsulenten og bestselgende forfatteren Perry Marshall salg- og markedsføringsprofesjonelle til å spare 80 prosent av sin tid og penger ved å fokusere på de riktige 20 prosentene av markedet. Gjennom bruken av prinsippene 80/202 og 80/203 kan leserne oppnå 10 ganger, til og med 100 ganger, høyere suksess. Boken inkluderer også et kraftig 80/20 programvareverktøy som er tilgjengelig online, hvilket gjør det lettere for selgere og markedsførere å avdekke tidkrevende oppgaver, rette markedsføringen mot svært responsive kunder og unngå tidstyver. Med hjelp av dette verktøyet kan man oppnå ettertraktede posisjoner på søkemotorer, skille seg ut fra konkurrentene og styrke sin egen status i markedet. Verktøyene i boken viser nøyaktig hvor mye penger man går glipp av og hvordan man kan få disse pengene tilbake. I tillegg vil selgerne kunne identifisere uutnyttede markeder, høyt inntjenende muligheter samt inkrementelle forbedringer, hvilket fører til mer tid og et bedre potensial for fortjeneste. Marshall støtter leserne med en rekke online verktøy, inkludert The 80/20 Power Curve, som hjelper deg å se usynlig penger, og en Marketing DNA Test.