Hvordan kan du bli en av de få organisasjonene eller enkeltpersonene som oppnår ekstraordinære resultater? Hvordan kan du lykkes der mange andre mislykkes? Målet med "Pink Goldfish 2.0" er å hjelpe deg med å konkurrere mer effektivt ved å bli virkelig forskjellig. Boken er basert på over 400 casestudier og presenterer et ukonvensjonelt åtte-delt F.L.A.W.S.O.M.E.-rammeverk for å oppnå konkurransemessig adskillelse ved å omfavne feil, i stedet for å forsøke å rette dem opp. "Pink Goldfish 2.0" er delt inn i tre hoveddeler: Del I omhandler hvorfor dette er viktig. Her utforsker vi behovet for å omfavne det uvanlige og forsterke svakheter for å differensiere seg i næringslivet. Vi avdekker hvordan alt vi mener å vite om svakhet kan være feil, og viser at hver svakhet har en tilhørende styrke. Vi undersøker syv grunner til å omfavne det uvanlige, og avslutter med en forklaring på vår metafor av den rosa gullfisken. Vi deler symbolikken bak gullfisken og begrunnelsen for fargen rosa. Del II presenterer hva dette innebærer. Her dykker vi inn i konseptet videre.