A Different View of Curriculum and Assessment for Severe, Complex and Profound Learning Disabilities
Produktbeskrivelse
Boken "A Different View of Curriculum and Assessment" knytter sammen en teoretisk pedagogisk modell med en praktisk tilnærming til pensum og vurdering for de med alvorlige, komplekse og dype lærevansker (PMLD, CLD og SLD). Den er delt inn i to deler og fungerer som en tilgjengelig ressurs som kombinerer teoretiske forklaringer med førstehånds erfaringer fra undervisningsmiljøer. Gjennom analyse av evidensbasert praksis utført i en rekke spesialskoler i England, utfordrer de ekspertforfatterne oppfatningen om at et nasjonalt, eller felles kjernepensum, uansett hvor godt det er differensiert, er egnet for PMLD, CLD og SLD-befolkningen i ethvert land. "A Different View" tilbyr velbegrunnede argumenter for å vurdere at uavhengig av alder, så lærer disse elevene på en annen måte enn sine neurotypiske, konvensjonelt utviklende jevnaldrende. Hvis læring skjer på en annen måte, viser denne boken hvordan undervisningen også bør tilpasses. Med fokus på prosessen fremfor produktet, gir boken verdifulle innsikter som vil hjelpe lærere til å utvikle mer effektive undervisningsmetoder for denne spesielle gruppen.