A History of Advertising av Jef I Michigan State Richards
Produktbeskrivelse
Reklame har alltid vært en enestående sosial kraft som påvirker hva vi kjøper, hva vi tror på, hvem vi velger, og mye mer. Til tross for dens betydning, har mange, inkludert de som arbeider innen reklame, ofte en mangelfull forståelse av feltets historie. I 'A History of Advertising' tar Jef I Michigan State Richards for seg reklamehistorien og deler den opp i en rekke spesifikke emner, som reklame rettet mot barn, politisk reklame, bruken av personnavn i annonser, 3D-reklame samt programmatisk kjøp, for å nevne noen. Hver av disse temaene utforskes grundig, hvor utviklingen og dets rolle innen faget belystes. Boken identifiserer også flere 'første', som den første helsides fargeannonsen i et magasin og den første reklamen ved utsalgssted. I tillegg går den langt tilbake i tid og undersøker de tidligste reklamene, samtidig som den forteller historien om de forskjellige teknikkene våre forfedre brukte for å markedsføre sine produkter og ideer. Boken fungerer som både et læremiddel og referanseverk, og gir leserne et omfattende innblikk i reklameverdenens utvikling.