Boken "A New Way to Think" av Roger L. Martin er anerkjent som en av de '10 Må-Lese Bøker om Karrierer og Ledelse for 2022' ifølge Forbes. Dette er en omfattende guide til essensene av strategi og ledelse, skrevet av en av verdens mest respekterte tankeledere innenfor næringslivet. Gjennom en imponerende karriere har Roger Martin rådgitt administrerende direktører i noen av de mest suksessfulle selskapene globalt. Han har observert at nesten hver eneste leder han har snakket med har et 'modell' - et rammeverk eller en tankegang som styrer deres strategi og aktiviteter. Imidlertid har disse modellene ofte blitt automatisk innarbeidet, slik at når de ikke fungerer, er den typiske reaksjonen å bruke dem igjen med enda mer iver. Martin tilnærmer seg problemene på en ny og kritisk måte. Når bedriftens ledere presenterer fundamentale spørsmål som 'Hvordan bestemmer man hvor man skal operere og hvordan man skal vinne?' eller 'Hva er nøkkelen til å forme og endre bedriftskulturen?' hans første steg er å bryte opp den eksisterende modellen ved å levere et memo som presenterer en ny tenkemåte. Denne boken er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forstå dynamikken i effektiv strategiutvikling.