«A Practical Guide for Medical Teachers» er en velrenommert ressurs innen medisinsk utdanning som gir lettfattelig, lesbar og praktisk informasjon for de som underviser i grunnleggende vitenskap og klinisk medisin. Den nyeste, oppdaterte 6. utgaven gir verdifulle innsikter i dagens medisinske utdanningslandskap, med bidrag fra internasjonale eksperter som tilbyr et globalt perspektiv og tverrfaglig tilnærming til emner som er relevante for alle som underviser innen helsevesenet. Boken legger vekt på å utvikle pedagogiske ferdigheter for å levere inspirerende og effektiv undervisning, og er derfor en essensiell guide for å maksimere undervisningsytelsen. Den gir en omfattende, konsis dekning av emner som læreplanlegging og utvikling, vurdering, studentengasjement, og mer. Videre inkluderer den 10 nye kapitler som diskuterer den internasjonale dimensjonen av medisinsk utdanning, klinisk resonnement, lærerens roller, mentoring, utbrenthet og stress, pasienten som lærer, profesjonell identitet, samt læreplan og evaluering.