Boken 'Å regne i alle fag' tar for seg den viktige rollen regning spiller i utdanningen, spesielt etter innføringen av Kunnskapsløftet, hvor regning ble et av de fem grunnleggende ferdighetene. Forfatteren gir en grundig innføring i hvordan regning kan integreres i ulike fag, samtidig som den respekterer de spesifikke premissene hvert fag bringer med seg. Boken starter med en refleksjon rundt hva regning egentlig innebærer, parallelt med en analyse av hvordan dette har blitt presentert i læreplanene. Den påpeker at forståelsen av regning varierer; mens noen ser det som en teknisk ferdighet knyttet til matematikk og utførelsen av regnestykker, ser andre regning som et verktøy for praktisk anvendelse i hverdagen. Videre undersøker teksten hvordan Kunnskapsløftet også forener regning med geometrisk mønsterutvikling, og hvordan regning kan inngå i andre fag utenom matematikk. Forfatteren tilbyr konkrete innsikter og strategier som lærere kan bruke for å utvikle den grunnleggende ferdigheten 'å regne' i forskjellige fagområder. 'Å regne i alle fag' fungerer som en uvurderlig ressurs for lærere og utdanningsprofesjonelle, med sitt fokus på praktisk tilnærming og meningsfull forståelse av regning som et allsidig verktøy i læring.