A Social History of the Media av Asa (Chancellor of the Open University formerly Provost of Worcester College Oxford) Briggs, Peter (Emmanuel College
Produktbeskrivelse
Den første utgaven av denne bestselgende boken, 'A Social History of the Media', har allerede etablert seg som en klassiker. Den gir en mesterlig oversikt over kommunikasjonsmedier samt de sosiale og kulturelle kontekstene de har oppstått og utviklet seg innenfor over tid. I denne fjerde utgaven er innholdet revidert og oppdatert for å gjenspeile de nyeste utviklingene innen feltet. En utvidet innledning utforsker et bredt spekter av sekundærlitteratur og teorier som informerer studiet av mediehistorie i dag. I tillegg inneholder denne utgaven et nytt åttende kapittel som går gjennom de revolusjonerende medieutviklingene i det tjueførste århundre, med særlig vekt på fremveksten av sosiale og deltakende medier, samt hvordan disse teknologiene har trengt inn i alle aspekter av sosialt og privat liv. Boken unngår teknologisk determinisme og avviser antakelser om en enkel utvikling i progresjon, og belyser derfor de rike og varierte historiene bak kommunikasjonsmedier. I en tid preget av raske medieutviklinger tilbyr dette verket en grundig analyse av temaene.