Boken "Å tegne sammen" av Bente Fønnebø utforsker tegneprosesser som fremmer glede, fortelling og improvisasjon, og hvordan disse elementene kan berike tegnesamtaler, samhandling og fellesskap. Fønnebø undersøker vilkårene for barnetegning i pedagogiske sammenhenger og argumenterer for nødvendigheten av å revitalisere tegning som et dynamisk kunstfag. "Å tegne sammen" åpner opp for et bredt spekter av spennende prosjekter og kontekster hvor tegning kan inntas på nye måter. Gjennom forskningsbaserte perspektiver, som inkluderer forfatterens egne studier, knytter hun sammen danning gjennom kunst med aktuell forskning omkring tegning, rabbel og barnetegning. Boken er rikt illustrert med egne fotografier som fungerer som visuelle fortellinger, og disse bildene utgjør en essensiell del av innholdet, spesielt relatert til det empiriske materialet som presenteres. Målgruppen inkluderer barnehagelærerstudenter, barnehagelærere, forskere og kunstformidlere, som vil finne verdifulle innsikter og inspirasjon i Fønnebøs arbeid.