The Designers Republic™ er designgruppen som har forandret designlandskapet. Inntil nå har det imidlertid ikke vært noen bok som forteller deres historie. Ian Anderson, grunnleggeren og en naturlig rebell, har ledet The Designers Republic™ i formingen av grafisk kommunikasjon de siste tretti årene. Med sitt regelbrytende arbeid innen musikkdesign, provokative selvinitierte prosjekter og en sterk forpliktelse til konseptuell tenkning fremfor stil, har de satt sitt preg på en hel generasjon grafiske designere. I denne boken, som er den første i sitt slag, undersøker Anderson studioets produksjon og innflytelse. "A to Z of The Designers Republic™" dekker over tre tiår med arbeider, fra studioets tidlige design for FON-etiketten på midten av 1980-tallet og plateslipp for band som Age of Chance, Chakk og Cabaret Voltaire, til deres nyeste prosjekter for The Cinematic Orchestra, Led Bib og Gulbenkian Foundation. I tillegg til klassiske selvinitierte TDR™-prosjekter inneholder den 512 sider lange boken et A til Å over kampanjer for Evolution Print, Coca-Cola og Nike, samt studioets anerkjente design for video.