Vin har vært ansett som et luksusprodukt siden tiden til de gamle egypterne, og i dag er det ettertraktet av samlere og vinentusiaster fra hele verden. Likevel har lite blitt skrevet om luksusvinmarkedsføring, som forklarer hvordan en vinmerke kan trenge inn i dette spesielle markedet. Denne boken bidrar til å avmystifisere prosessen ved å beskrive hvordan man kan utvikle, implementere og opprettholde et luksusvinmerke. Den begynner med en definisjon og historikk om luksusvin, før forfatterne forklarer den unike forretningsmodellen og forbrukersegmentene som gjelder for luksusvin. Deretter skisseres bransjens beste praksis for å bygge luksusvinmerker. Hver kapittel inneholder en vignett av en vellykket luksusvinprodusent og gir verdifulle råd om den langsiktige visjonen og lidenskapen som er nødvendig for å skape en vellykket luksusvinmarketingstrategi. Boken inkluderer også original forskning utført av forfatterne om størrelsen på luksusvinmarkedet og analyse av dets segmentering.