Action Research in Education av Sara Efrat Efron, Ruth Ravid
Produktbeskrivelse
Ansett som et fremragende verktøy for både læring og profesjonell utvikling, har denne brukerfokuserte ressursen nå blitt revidert og oppdatert. Boken tilbyr en utvidet dekning av samarbeidende handlingsforskning (CAR) og deltakende handlingsforskning (PAR). Utdannere, både under utdanning og i jobb, får avgjørende trinn-for-trinn veiledning for utførelsen av studier knyttet til klasserom og skoler for å forbedre sine undervisningsmetoder. Boken er strukturert slik at den speiler hele syklusen av handlingsforskning og gir en balansert dekning av kvalitative, kvantitative og blandede metoder. Fargerike skisser og eksempler illustrerer forskningsmetodene for forskjellige undervisnings- og læringssituasjoner, skolefag og aldersgrupper fra barnehage til videregående skole (PreK-12). Leserne lærer hvordan forskningsmetodene styres av forskningsspørsmålet, samt hvordan man utvikler strategier for datainnsamling, designer og/eller vurderer vurderingsverktøy, tolker, analyserer, rapporterer og implementerer resultatene av studiene, og hvordan man designer en ny forskningssyklus som bygger på den forrige.