Active and Transformative Learning in STEAM Disciplines
Produktbeskrivelse
Boken "Active and Transformative Learning in STEAM Disciplines" fungerer som en unik referanse for det nye elevsentrerte og målrettede læringsmiljøet, hvor både individuelle og gruppebaserte læringsveier forbedrer problemløsningsevner. De pedagogiske metodene som diskuteres i boka varierer fra enkle undervisningsmetoder, som klasse diskusjoner og rollespill, til mer avanserte tilnærminger som peer teaching og flipped learning. Med fokus på STEAM-utdanning (scientific, technological, engineering, arts and mathematics) belyser forfatterne fra utdanning, næringsliv, og informasjonsteknologi viktigheten av klasserommet som en arena for samarbeidende kunnskapsdeling. Her involverer både studenter og undervisere aktiv deltakelse. Boka utforsker også forbindelsen mellom innovasjon og bærekraft på både læreplan- og forskningsnivå. Kapitelforfatterne tar for seg aktuelle problemstillinger knyttet til digital transformasjon innen høyere utdanning, nødvendige aktive læringsstrategier samt nye metodologiske tilnærminger til undervisningsdesign. Dette gir en omfattende innsikt i hvordan man kan skape en engasjerende og effektiv læringsopplevelse for studentene.