Activity Theory, Authentic Learning and Emerging Technologies
Produktbeskrivelse
Selv om nye teknologier i økende grad blir populære innen undervisning, læring og forskning, er forholdet mellom bruken av disse teknologiene og deres transformative effekter på høyere utdanning fortsatt i stor grad uutforsket. Denne redigerte samlingen har som mål å fylle dette gapet ved å gi et nyansert perspektiv som plasserer pedagogiske praksiser innen høyere utdanning i skjæringspunktet mellom nye teknologier, autentisk læring og aktivitetsystemer. Boken presenterer en rekke case-studier fra ulike sammenhenger for å belyse hvordan en slik sammensmelting kan bidra til å avdekke transformative undervisnings- og læringsmetoder i høyere utdanning. Kapitlene gir leseren tilgang til varierte transformative pedagogiske praksiser innen høyere utdanning i sørlige kontekster, teorisert innenfor rammene av Cultural Historical Activity Theory (CHAT) og verktøymediasjon. Samtidig benyttes autentisk læring som en pedagogisk modell som denne teoretiske rammen bygger på. Boken dekker en rekke emner som er relevante for dagens utdanningslandskap.