Adaptive Ethics for Digital Transformation av Mark Schwartz
Produktbeskrivelse
Digital transformasjon reiser ikke bare etiske spørsmål, men representerer i seg selv et etisk skifte. Dagens bedriftsledere står overfor en utfordring i å håndtere motstridende krav fra den nye digitale verden og de bureaukratiske strukturene fra fortiden. Prosessen med digital transformasjon krever en dyp endring i forretningsmoral og etiske forutsetninger. Men hvordan kan vi oppnå dette? I sin rolle som bedriftsstrateg og forfatter viser Mark Schwartz hvordan vi må lære å tenke annerledes om relasjoner til både kunder og ansatte. Etikken i digital transformasjon handler om å dyrke og anvende dyder, snarere enn å bare følge regler. Etikk er ikke bare et spørsmål om å avstå fra å gjøre dårlige ting; det handler om å bygge den verden vi ønsker, og dette er en oppgave for selskapets ledere. Boken inneholder også et kapittel om uheldige unnskyldninger, et nyttig diagram over unnskyldninger for dårlig oppførsel, samt Schwartz’ karakteristiske blanding av dyp innsikt og humor. Her veiledes bedriftsledere i hvordan de kan navigere i etisk komplekse landskap i en stadig mer digitalisert verden.