Adding It Up av National Research Council, Division of Behavioral and Social Sciences and Education, Center for Education, Mathematics Learning Study
Produktbeskrivelse
Boken "Adding It Up" undersøker hvordan elever i barnehage til 8. klasse lærer matematikk, og anbefaler endringer i undervisning, læreplaner og lærerutdanning for å forbedre matematikkunnskapen i disse avgjørende årene. Komiteen identifiserer fem gjensidig avhengige komponenter av matematisk kompetanse og beskriver hvordan elevene utvikler denne kompetansen. Gjennom eksempler og illustrasjoner gir boken et innblikk i matematikklæringens verden, med forskningsfunn om hva barn vet om tall når de begynner i barnehagen, og hvilke konsekvenser dette har for matematikkundervisningen. Den gir også innsikt i prosessene der elever tilegner seg matematisk kompetanse innen helhetlige tall, rasjonale tall og heltall, samt grunnleggende algebra, geometri, måling, og sannsynlighetsregning og statistikk. Komiteen diskuterer hva forskningen sier om undervisning som fremmer matematisk kompetanse, med fokus på interaksjonen mellom lærere og elever knyttet til pedagogiske materialer.