Hva er en boutique? En boutique er et profesjonelt tjenestefirma som har passert oppstartstadiet, men som fortsatt befinner seg i en tidlig fase av vekst. Eksempler på slike virksomheter finnes innen konsulenttjenester, markedsføring, reklame og IT-tjenester. Det handler om alle som tilbyr sin ekspertise. Det finnes hele 1.465.900 boutiques. Denne boken er laget for dem. Den tar for seg hva selskaper som har oppnådd skala gjør, og hva boutiques må gjøre for å skape vekst. Kunnskapsgapet mellom de som opererer i stor skala og de som ikke gjør det, har stor betydning. Årlig bruker man omtrent 2 billioner dollar på profesjonelle tjenester, og det er de etablerte aktørene som tar det største slippet av denne kaken. Ønsker du å få en større del av dette, må du skalere opp virksomheten din. Vi lever i en gyllen æra for boutiques. Forretningsmodellene til klientene dine blir stadig forstyrret, noe som gjør det nærmest umulig for dem å ha all nødvendig ekspertise internt. Derfor søker de etter ekstern kompetanse og har betydelige budsjetter å bruke. Klientene handler i rekordmange fra boutiques. Solen skinner; det er på tide å høste.