Age of Propaganda av Elliot Aronson, Anthony Pratkanis
Produktbeskrivelse
I 'Age of Propaganda: The Everyday Use and Abuse of Persuasion' utforskes det hvordan amerikanerne, som utgjør bare 6 % av verdens befolkning, står for 57 % av all reklame globalt. Vi tilbringer en betydelig del av våre våkne timer i kontakt med massemedia, der evnen til overbevisning stadig spiller en sentral rolle i den demokratiske prosessen. I dag sees imidlertid ofte en erstatning av nyansert debatt med forenklede budskap og manipulerende kommunikasjon. Boken, basert på en grundig gjennomgang av propagandaens historie kombinert med moderne forskning innen sosialpsykologi, avdekker hvordan strategiene benyttet av politiske kampanjefolk, salgsmedarbeidere, annonsører, TV-predikanter og demagoger utnytter våre følelser ved å appellere til våre dypeste frykter og mest irrasjonelle håp. Dette skaper en forvrengt oppfatning av virkeligheten vi lever i. Den reviderte og oppdaterte utgaven inneholder også aktuelle temaer som Clinton/Lewinsky-skandalen, nylige valgkampanjer, talk radio, tenåringers selvmord, U.F.O. bortføringer, Columbine-skytingen, samt nye propaganda-teknikker basert på hykleri og falske påstander.