The Librarian's Guide to Learning Theory: Practical Applications in Library Settings
Produktbeskrivelse
Bli kjent med hvordan biblioteker kan styrke læring gjennom ulike aktiviteter, fra makerspaces og bokklubber til mediefasiliteter og gruppestudier. I denne lettfattelige håndboken av Medaille blir læringsteori presentert på en ny og tilgjengelig måte, uten den tunge og komplekse terminologien som ofte preger feltet. Boken gir innsikt i hvordan biblioteker kan anvende teorienes konsepter for å bedre møte brukernes behov. Leserne vil oppdage konkrete metoder for å forbedre bibliotekets undervisning, rom, tjenester, ressurser og teknologi. Med en kortfattet oversikt over sentrale læringsteorier fra psykologi, utdanning, filosofi og antropologi, oppsummeres de mest relevante aspektene ved hver teori og undervisningsmetode, med fokus på hvordan de ulike teoriene samhandler og støtter hverandre. Kapitlene er strukturert rundt 14 læringstemaer, inkludert motivasjon, selvregulering, samarbeid og spørsmålsstilling. I tillegg drøftes en rekke undervisningssituasjoner, fra informasjonskompetanse til generell undervisning.