Er du sikker på at du starter samtaler på riktig måte? Effektiv kommunikasjon bør være klar, presis og komme til poenget raskt. Problemet er at vi ikke alltid vet hvordan vi skal gjøre dette. Hva vil det si å være presis? Hvordan kan et komplekst emne oppsummeres på bare noen få linjer? I denne korte boken får du en trinn-for-trinn veiledning til klar og konsis kommunikasjon i hverdagslige arbeidsrelasjoner. Å være presis handler ikke om å komprimere all informasjon ned til sekunder, men om å ha en klar hensikt, snakke om ett tema om gangen og fokusere på løsninger, i stedet for å dvele ved problemer. Gjennom boken vil du lære hvordan du kan: * Ha kortere og bedre arbeidssamtaler og møter * Komme raskt til poenget uten å ramble eller gå av sporet * Lede publikum mot den løsningen du trenger * Anvende én teknikk på nesten hver diskusjon, e-post, presentasjon og intervju med strålende resultater. Denne boken er et resultat av over 20 000 samtaler innen både forretnings- og tekniske stillinger.