Alliance for Self-Directed Education

How Children Acquire 'Academic' Skills Without Formal Instruction

How Children Acquire 'Academic' Skills Without Formal Instruction

Produktbeskrivelse

Boken «How Children Acquire 'Academic' Skills Without Formal Instruction» av Peter Gray undersøker hvordan barn som vokser opp i et miljø preget av lesing og tall lærer seg akademiske ferdigheter uten formell undervisning. Gjennom hverdagslige aktiviteter tilegner de seg evner som lesing og matematikk naturlig, uten behov for direkte opplæring. I denne samlingen av essays presenterer den utviklingspsykologiske forskeren bevis som støtter denne påstanden og påpeker at tidlig og tvangsmessig undervisning kan hindre barns evne til å lære disse ferdighetene. Gray drøfter også forskjellene mellom selvstyrt utdanning og progressiv utdanning, samt kommer med motargumenter mot påstanden om at barn mister akademiske ferdigheter i løpet av sommerferien, det som ofte omtales som 'summer slide'. Boken er spesielt nyttig for foreldre som vurderer å ta barna ut av tradisjonell skolegang, men som er bekymret for deres akademiske utvikling. Den er også av stor interesse for lærere som ønsker å tilpasse undervisningen på en mer tilpasset måte.

Prishistorikk

Lavest
141 KR
Høyest
147 KR
Gjennomsnitt
144 KR
Median
144 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Alliance for Self-Directed Education
Navn How Children Acquire 'Academic' Skills Without Formal Instruction
GTIN/EAN/ISBN 9781952837043
Kategorier Bøker