Hva kjennetegner en tekst som fanger oppmerksomheten vår og som sikker kan utløse handling? Dette er spørsmål man finner svar på i boken «Pishi, sokraschaj. Kak sozdavat silnyj tekst». I en verden der skriftlig kommunikasjon er avgjørende, spesielt for de som ikke er profesjonelle skribenter, er evnen til å formulere tanker effektivt i tekster uvurderlig. Hvordan kan ord påvirke hvordan vi blir oppfattet, og i hvilken grad kan de få andre til å lytte og handle etter våre ønsker? Boken gir konkrete eksempler på hva som kjennetegner gode og dårlige informasjons-, reklame-, journalistiske og publikasjonstekster. Den veileder leseren i hvordan man skriver brev som får svar, og nyhetsbrev man ikke blir neglissert. Videre viser den hvordan man skaper virkningsfulle og respektfulle reklameannonser, og hvordan man best fremmer tanker kortfattet, klart og overbevisende - uten unødvendig språkmasse, falske påstander eller klisjeer. Ved å følge anbefalingene i denne boken, vil du lære å skrive på en måte som engasjerer og fanger lesernes oppmerksomhet.