Siden Martin Banks og hans datanerdevenner oppdaget at virkeligheten egentlig er et dataprogram som de kan hacke, har de reist frem og tilbake i tid, iført seg drakter som middelalderske trollmenn og opplevd episke eventyr som andre nerder bare kan drømme om. Men selv i sine villeste fantasier, kunne de aldri forestille seg å havne i klørne på den tidligere lærlingen de sendte i fengsel for grov misbruk av magi og generelt Ondskap. Hvem skulle trodd at den hevngjerrige Todd ville slippe unna, for deretter å forhekse et dataspill fylt med ulver, kvinner, øde landskap og diverse skremmende farer – og fange sine hjelpeløse tidligere venner inne i det? Uten magiske evner må de kommende trollmennene tørre å konfrontere fryktelige farer, tekniske problemer og hverandres selskap dersom de ønsker å oppleve middelalderens England – og se favoritt sci-fi-filmene sine på VHS – igjen. Vil heltene klare å overleve denne magiske torturen? Eller vil det bare lede dem og deres spisse hatter inn i enda mer fare?