Biblioteket ditt fungerer som klasserom, og du har ansvaret for det, uavhengig av hva som skjer innad. Ineffektiv klasseromsledelse kan hemme eller helt undergrave innsatsen din for å skape et sterkt bibliotekprogram, uavhengig av om du er en ny skolebibliotekar eller har mange års erfaring. Denne kraftfulle ressursen fra Hilda K. Weisburg, som bygger på hennes tiår med mentorarbeid og verdifull erfaring, viser deg hvordan du kan forebygge, håndtere og overvinne disiplinproblemer som kan oppstå når du kommuniserer med og underviser K-12-studenter. Du vil også lære hvordan du kan gjøre biblioteket til et inkluderende og imøtekommende miljø, samt inkorporere traumeinformert læring i din praksis. Gjennom lesningen vil du få avgjørende innsikt i emner som hvordan du holder deg samlet og fokusert ved å utarbeide planer, retningslinjer og policyer som gir et formelt grunnlag for dine beslutninger og handlinger; forskjellene mellom ledelse og kontroll; samt samarbeid og partnerskap.