Merkevarebygging er ikke bare for selskaper og kjendiser. Biblioteket på skolen din er også en merkevare, og denne boken viser deg hvor kraftfullt konseptet med merkevarebygging kan være. Du vil lære hvordan du kan bruke det som et verktøy for å tydeliggjøre verdien og betydningen av skolebiblioteket, samtidig som du bedre definerer og skiller ut hvem skolebibliotekarer er, og hvorfor det er viktig å ha en skolebibliotekar. Boken inneholder en liste med veiledende spørsmål på slutten av hvert kapittel for å hjelpe deg med å sette begrepene ut i livet. Den inkluderer også maler, sjekklister og arbeidsark for å støtte deg i prosessen med å bygge eller rehabilitere bibliotekets merkevare; tilbyder konkret veiledning og teknikker for effektivt å engasjere deg med lokalsamfunnet gjennom utviklingen av en strategisk kommunikasjonsplan; tar deg gjennom hvordan du kan bruke data og analyser av demografiske data i samfunnet for å forbedre din praksis, og dermed øke de positive oppfatningene av virkningen av ditt arbeid; og viser hvordan du kan bruke eksisterende AASL.