Boken "Useful, Usable, Desirable" utforsker grunnleggende prinsipper for hvordan biblioteker kan forbedre brukeropplevelsen. Forfatterne, Sarah Schmidt og Rachael Etches, beskriver hvordan de tre elementene nyttighet, brukervennlighet og ønskverdighet fungerer som ben på en krakk; dersom ett av disse mangler, vil opplevelsen av biblioteket vakle. I denne nyttige innføringen presenteres 19 kritiske kontaktpunkter - inkludert bibliotekets nettside, e-post, møbler, parkeringsplasser, arrangementer og nyhetsbrev - som kan påvirke hvordan medlemmene opplever biblioteket. Forfatterne forklarer hvorfor hver enkelt av disse faktorene er viktige for brukerne, og gir konkrete råd for forbedringer. Enten du er bibliotekleder, arbeider med PR og markedsføring, eller på annen måte er involvert i å skape gode opplevelser for medlemmene, vil du finne verdifull innsikt i denne boken. Den dekker åtte prinsipper for design av brukeropplevelse i biblioteker, og gir veiledning om hvordan man kan evaluere og forbedre både fysiske rom, servicenivåer, politikker og kundeservice, samt skilt og veivisning, digital tilstedeværelse og nyttige biblioteksressurser.