Teaching and Learning with Primary Source Projects
Produktbeskrivelse
I moderne undervisning er det avgjørende å gå tilbake til røttene for å forstå matematikken som et dynamisk fag. Med utgangspunkt i sitatet fra den kjente matematikeren Niels Henrik Abel, "For å gjøre fremskritt innen matematikk bør man studere mesternes arbeider og ikke elevarbeid", belyser boken "Teaching and Learning with Primary Source Projects" betydningen av å inkludere primærkilder i matematikkundervisningen. Nyere pedagogisk forskning viser at når studenter konfronteres med historisk basert pedagogikk, forstår de matematikk som mer enn bare en samling fakta; de opplever det som en levende, kulturell konstruksjon som utvikler seg for å løse reelle problemer. Boken presenterer et unikt sett av 24 undervisningsmoduler som er utviklet gjennom TRIUMPHS (TRansforming Instruction in Undergraduate Mathematics via Primary Historical Sources), et initiativ finansiert av NSF. Ved å lese originale forskningsdokumenter får studentene en umiddelbar forbindelse til fortidens matematiske undersøkelser, noe som kan inspirere dem til å utvikle en undrende tilnærming til faget og verdsette matematikk som en aktiv, intellektuell prosess.