I "Quality Management in Learning and Development" får du innsikt i hvordan du kan utvikle et kvalitetsledelsessystem som støtter både læringsmålene og organisasjonsmålene. Kvalitetsledelse omfatter alle aktiviteter og prosesser som sikrer at læringsproduktene dine oppfyller de standardene din organisasjon har forpliktet seg til. Hver enkelt feil kan få konsekvenser som går utover denne standarden. Organisasjonens resultater kan bli svekket hvis deltakerne ikke klarer å fullføre e-læringskursene på grunn av navigasjonsfeil som ødelagte lenker eller lysbilder med knapper som ikke fører noe sted. I slike situasjoner kan interessenter og fagpersoner oppleve skam når deltakerne forlater kurset forvirret og usikre på hvordan innholdet er relevant for deres arbeid. I tillegg kan noen deltakere bli helt utelukket fra opplevelsen hvis det ikke er hensiktsmessige tilgjengelighetstiltak på plass. Boken gir deg verktøyene til å håndtere slike negative konsekvenser. Gå utover enkle sjekklister for å korrigere skrivefeil og feilaktig merkevareføring, og begynn i stedet å se på det større bildet. Definer din organisasjons kvalitetsstandard, og lær hvordan du implementerer dette effektivt.