Boken "Archival Film Curatorship" er den første omfattende studien av filmarkiv i skjæringspunktet mellom institusjonelle historier, tidlig og stille filmhistorikk, samt arkivkuratorskap. Den undersøker tre institusjoner som er i front når det gjelder eksperimentering med filmvise og kuratorskap: Eye Film Museum i Amsterdam, George Eastman Museum i Rochester, NY, og National Fairground and Circus Archive i Sheffield, UK. Disse stedene fungerer som eksemplariske kontekster for historisk formidling mellom tidlig og stille kino og den digitale tidsalder. Boken tar for seg et bredt spekter av elementer, inkludert bevaringsprosedyrer, visningsteknologier, museumsarkitektur, samt kuratoriske diskurser i blogger, kataloger og intervjuer. Forfatteren legger frem en innovativ teori rundt arkivets hermeneutiske dispositiv. "Archival Film Curatorship" gir film- og bevaringsforskere en unik innsikt i de skiftende definisjonene, historiene og bruksområdene av filmmediet, spesielt for dem som har ansvaret for å bevare og presentere det.