An Evidence-Based Guide to Combining Interventions with Sensory Integration in Pediatric Practice
Produktbeskrivelse
Boken gir praktiske ideer om hvordan prinsippene fra sanseintegrasjonsteori kan kombineres med andre evidensbaserte tilnærminger for evaluering og behandling av komplekse utfordringer hos barn med funksjonshemninger. Den tar i bruk ICF-modellen og en klinisk resonnementmodell, sammen med tallrike casestudier, for å belyse bevisene som støtter sammenslåing av intervensjonsmetoder knyttet til de mest vanlige diagnosene i klinisk praksis. Den andre delen av boken fokuserer på levering av tjenester ved hjelp av blandede intervensjonsmetoder i ulike settinger, som skole, sykehus og i naturen. Boken presenterer eksisterende samfunnsprogrammer som illustrerer hvordan kombinasjon av tilnærminger fungerer i praksis. Vedleggene inneholder gjenbrukbare ressurser, en veiledning til vurderinger og tilnærminger. Teksten fungerer som en veiledning for ergoterapeuter og andre helseprofesjonelle som arbeider med barn og ungdom i ulike miljøer, og fremmer bruken av kliniske resonnement ferdigheter på en systematisk måte.