I denne oppdaterte utgaven av boken "Åpen eller innadvendt" gir Peggy Simcic Brønn et dypdykk i omdømmebegrepets utvikling og betydning for organisasjoner i Norge. Siden 2004 har omdømme blitt et sentralt tema, og i dag er det en rekke rangeringer som påvirker organisasjoner i næringslivet. Denne boken, som først ble utgitt i 2009, har blitt et essensielt referanseverk for både studenter og fagfolk. Den andre utgaven er grundig revidert og inneholder betydelige oppdateringer, inkludert nye eksempler, case-studier, og faglig innhold som omhandler offentlig sektor, bedrifters samfunnsansvar (CSR), og effekten av sosiale medier. Et nyskapende kapittel introduserer en systemorientert tilnærming til omdømme, samtidig som den stiller spørsmål ved organisasjoners behov for å ha en omdømmeansvarlig. Boken er ideell for studenter innen kommunikasjon og PR, i tillegg til ledere og ansatte som jobber med omdømmebygging.