Bettina er den første monografien som presenterer verket til den tidligere lite kjente kunstneren Bettina Grossman. Hennes eksepsjonelt mangfoldige praksis strakte seg over flere kunstformer, inkludert fotografering, skulptur, tekstil, film og tegning. Som en eksentrisk personlighet som var helhjertet dedikert til sin kunst, bodde Bettina i det berømte Chelsea Hotel fra 1968 frem til sin død i slutten av 2021. I sitt lille atelier samlet hun et betydelig antall kunstverk, hvorav mye har forblitt usett og upublisert inntil nå. Hennes kunstneriske interesser var varierte, og inkluderte både geometriske og abstrakte studier inspirert av observasjoner av mennesker på gaten, samt verk som omformet språk til grafiske, abstrakte 'verbale former.' Gjennom strategier som tilfeldighet og abstrahering av hverdagslige former ved hjelp av repetisjon og seriell utforskning, presset Bettina det fotografiske mediet til, og forbi, sine egne grenser. Som Robert Blackburn, kunstner og grunnlegger av Printmaking Workshop, korrekt observerte om Bettinas arbeid: 'Fotografiet, filmen og skulpturen er ett, for...'