«Alone Street» samler to betydningsfulle verker av Gregory Crewdson, «Cathedral of the Pines» (Aperture, 2016) og «An Eclipse of Moths» (Aperture, 2020), i en enkelt, elegant og rimelig monografi. Begge seriene bygger videre på kunstnerens obsessive utforskning av psykologien bak småbyer i post-industrielle New England, og fremhever presisjonen og dybden i Crewdsons unike fotografiske fortellerstil. Hver enkelt av bildene hans benytter lys, farge og omhyggelig utformet scenografi for å formidle en følelse av en dyp melankoli. Som kunsthistoriker Alexander Nemerov treffende beskriver det, virker det som om 'alt som noen gang har skjedd på disse stedene, er krystallisert i hans tableaux, som om den stille melankolien i Crewdsons scener samler opp de urolige sorger og uventede følelsene til folk som lenge har vært borte, men som en gang sto på disse punktene.' I tillegg til det komplette settet av bilder fra hver serie, presenterer «Alone Street» et utvalg av bak-scenen bilder og storyboards, som avslører den omfattende forberedelsen og planleggingen som ligger bak disse verkenes tilblivelse.