I sin debutmonografi skildrer Myriam Boulos en lysende og gripende fremstilling av en by og et samfunn i revolusjon. Boken tar for seg opprøret i Libanon som startet i 2019 med protester mot regjeringens korrupsjon og innstramminger, og kulminerer i etterdønningene av den ødeleggende eksplosjonen i Beiruts havn i august 2020. Boulos fanger øyeblikkene med vennene og familien sin med en bemerkelsesverdig energi og intimitet, i både glede og protest. Hennes skildringer av kroppen i offentlig rom fungerer som et kraftfullt motiv, både visceral og sårbar i møte med statlig forsømmelse og vold. Boulos selv beskriver sin tilnærming til fotografi som «mer en nødvendighet enn et valg. Jeg blir besatt av ting, og jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere disse besettelsene på annen måte enn gjennom fotografi.» Boken inkluderer også et kontekstuelt essay av den anerkjente forfatteren Mona Eltahawy, som gir ytterligere dybde til Boulos' presise og presserende visjon.