Utforsk de subtile detaljene innen design av visuelle effekter (VFX) fra planlegging til utførelse med hjelp av Autodesk Maya. Denne boka gir en grundig innføring i metodene og teknikkene som kreves for å begi seg ut på din første reise inn i generering av 3D-effekter fra bunnen av. Du vil begynne med grunnleggende prinsipper innen visuelle effekter, inkludert en historisk oversikt over VFX, verktøy og teknikker for å skape troverdige visuelle effekter, samt populære verktøy som benyttes i industrien. Deretter introduseres du for Autodesk Maya og de ulike komponentene som gjør dette verktøyet til en favoritt blant fagfolk. Du vil lære å skape kollisjoner mellom stive legemer og simulere realistiske partikler som støv, ild, vann og mer. Denne boka presenterer også strategier for å skape virvler, regn, hår, væsker og andre simuleringer av myke legemer, samt demonstrerer simuleringer av naturelementer for datagenerert produksjon. Mot slutten av boken finner du et avsluttende prosjekt som lar deg lage din egen visuelle effektscene på en praktisk måte. Etter å ha gjennomgått denne boka, vil du være i stand til å...