Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games
Produktbeskrivelse
Oppdag hvordan du kan utvikle din egen 2D-spillmotor som gir deg nødvendig erfaring og forståelse av grunnleggende konsepter for å bygge komplekse og underholdende 2D-spill som kan spilles via populære nettlesere. Denne boken er strukturert slik at kapitlene følger logiske trinn i byggeprosessen av en spillmotor, og integrerer relevante konsepter på en helhetlig måte. 'Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games' presenterer viktige aspekter fra programvareutvikling, datagrafikk, matematikk, fysikk, spillutvikling og spilldesign, alt i konteksten av å bygge en 2D-spillmotor helt fra grunnen av. I denne utgaven er all koden basert på oppdaterte versjoner av JavaScript med HTML5 og WebGL2, og du vil analysere koden som kreves for å lage en spillmotor som er egnet for typiske uformelle 2D-videospill. Du vil også lære om fysikk og partikkelsystemer, hvor diskusjonen om fysikkkomponenter inkluderer rotasjoner og ulike fysiske materialer som tre, leire og is.