I dagens hurtigforandrende digitale landskap står organisasjoner overfor en stadig økende mengde data, som inneholder stort potensial for å fremme forretningssuksess. Mange virksomheter sliter imidlertid med å utnytte dette potensialet på grunn av manglende forståelse og effektiv bruk av data i selskapets kultur. Denne boken fungerer som en omfattende veiledning som avdekker den transformerende kraften som data representerer, og gir praktiske innsikter for å dyrke en datadrevet organisasjonskultur. Boken fremhever den avgjørende rollen data-strategi og datastyring spiller i å utvikle en moden datakultur, ved hjelp av praktiske innsikter, rammeverk og beste praksiser. Dette tilnærmingen sikrer robuste strukturer for datakultur som opprettholder dataintegritet, tilgjengelighet og ansvarlighet. Disse strukturene er bygget på mennesker, prosesser og teknologi, og omfatter analyser, datalitteratur, styring, prosessledelse og datainventarforvaltning. Forfatterne presenterer den banebrytende Usage and Flow Data Culture-modellen, et unikt rammeverk.