Bli kjent med hva shaders er og hvordan de brukes: Shaders kan ofte oppfattes som mystiske og vanskelige å utvikle, selv for erfarne programmerere, kunstnere og utviklere innen andre spilldesignfelt. Denne boken avliver denne myten ved å bygge opp din shader-kunnskap steg for steg, begynner med grunnleggende shader-matematikk og hvordan utviklingsmetodikken for shaders skiller seg fra andre typer kunst og programmering. Den tar deg gradvis videre til emner som vertex- og fragment-shaders, belysning, dybdestyrte effekter, teksturmapping og Shader Graph. Hvert av disse emnene presenteres med en grundig gjennomgang, nødvendig teori og praktiske anvendelser av de teknikkene du lærer i hvert kapittel. HLSL (High Level Shading Language) kode og Shader Graphs vil bli gitt for hver relevant seksjon, sammen med rikelig med skjermbilder. Ved slutten av denne boken vil du ha en solid forståelse av shader-utviklingsprosessen og vil være fullt utstyrt for å begynne å lage dine egne shaders.