Boken "Design Patterns in Modern C++20" gir en grundig innføring i hvordan man kan anvende de nyeste utgavene av C++-standarden i implementeringen av designmønstre. Den dekker ikke bare de tradisjonelle designmønstrene, men utforsker også nyskapende tilnærminger som er relevante for moderne C++-utviklere. Forfatteren Dmitri Nesteruk tar leserne med på en underholdende reise gjennom forskjellige måter å løse problemer på, der han utforsker variabler og teknisk kompleksitet samtidig som han forklarer ulike trade-offs. I denne andre utgaven av boken får leserne også en teknologidemonstrasjon av moderne C++, som viser hvordan funksjoner som korutiner og moduler kan forenkle komplekse problemstillinger. Eksemplene som presenteres er praktisk anvendelige for produksjon, med kun noen få forenklinger for å gjøre dem lettere å lese. Leserne vil lære å bruke opprettende mønstre som builder, fabrikkmetoder, prototype og singleton, samt implementere strukturelle mønstre som adapter, bro, dekorerer og fasade.