Denne boken tar deg gjennom Unity-motoren på en lettfattelig måte, hvor du får verdifulle innsikter om 2D-spillutvikling. Du vil lære essensielle ferdigheter innen skripting, håndtering av bildeelementer, animasjoner, kamerainnstillinger, kollisjonsdeteksjon og tilstandshåndtering. I tillegg til de grunnleggende elementene, vil boken også presentere beste praksis, nyttige mønstre for spillarkitektur, og hvordan du kan tilpasse Unity til dine spesifikke behov, alt i konteksten av å utvikle et fungerende 2D-spill. Mens mange bøker fokuserer på 3D-spillproduksjon, er det i 2D-spill at uavhengige utviklere har de beste mulighetene for å lykkes. 2D-spill er vanligvis billigere å produsere, mer gjennomførbare for mindre team, og mer sannsynlig å bli fullført. Hvis du har en stor lidenskap for spill og ønsker å skape dem, er 2D-spill et glimrende utgangspunkt. Ved å konsentrere seg utelukkende om 2D-spill og Unitys stadig voksende arbeidsflyt for 2D, gir denne boken ambisiøse uavhengige spillutviklere de verktøyene de trenger for å lykkes. Gjennom ulike eksempler fra virkelige, uavhengige spill, får leserne en praktisk tilnærming til utviklingen av 2D-spill i Unity.