Lær hvordan du lager ditt første turbaserte flerspillerspill ved å bruke de innebygde nettverksfunksjonene i GameMaker Studio 2, samt en enkel NodeJS-server. Denne boken gir en grundig innføring i nettverksprogrammering og kommunikasjon, med særlig fokus på å bygge spillet fra bunnen av. Du får først en kort introduksjon til GameMaker Studio 2 og GML-koding, før du dykker ned i de essensielle prinsippene for spilldesign. Deretter går du videre til en introduksjonsdel om NodeJS, hvor du lærer hvordan du oppretter en server og sender samt mottar data fra den, samt hvordan du integrerer dette med GameMaker Studio. Boken tar deg også gjennom hvordan du anvender flerspillerlogikk på serveren din og låser opp flerspillerfunksjoner som spillerlokalisering, synkronisering av data og registrering av spillsesjoner. Gjennom denne prosessen vil du: * Utforske strukturen i GameMaker Studio 2 * Legge til nye funksjoner til spillet ditt med NodeJS-moduler * Integrere GameMaker Studio 2 med NodeJS * Mestre bruken av GameMaker Studio.