I "Drones To Go" lærer du de fem grunnleggende ferdighetene som kreves for å bli en utvikler av quadcoptere: design, modellering, kontroll, simulering og implementering. Boken gir en grundig innføring i dronetechnologi for nybegynnere, og fungerer også som en omfattende referanse for de som ønsker en detaljert veiledning for fremtidige prosjekter. Her får du et nærmere blikk på sentrale funksjoner som ofte overses i andre bøker: en dypere gjennomgang av kontroller, trinnvis modellering, og metoder for simulering og design av droner. Selv om quadcopteren brukes som hovedeksempel, får du også innblikk i hvordan utviklingskunnskapen kan anvendes på andre flytyper eller luftsystemer. Denne visuelt imponerende og lettfattelige boken benytter Simulink og Matlab-verktøy, men ferdighetene som dekkes kan også brukes i andre miljøer som Scilab eller forskjellige programmeringsspråk. "Drones To Go" fletter sammen praktisk kunnskap og teknisk informasjon med vitenskapelig innsikt og designprinsipper.