Lær deg programmering fra bunnen av ved å utforske grunnleggende konsepter og deretter gå videre til spennende prosjekter med Kotlin, en av dagens mest populære programmeringsspråk. Boken begynner med de aller grunnleggende ferdighetene og introduserer deretter tilstrekkelig syntaks for å kunne dykke inn i fascinerende prosjekter. Disse prosjektene omfatter tekstbehandling som statistisk analyse av Jane Austens romaner, løsning av anagrammer og arbeid med palindromer; bildebehandling med beskjæring og endring av bildestørrelser samt pikseltransformasjon; og datamaskinsyn, inkludert gjenkjenning av sifre, bildeparsing og lesing av fartsgrenser. Prosjektene utvikles i små trinn med komplette løsninger, noe som gir deg mulighet til å forstå prosessene bedre. Flere av prosjektene inkluderer kjerneelementer fra datavitenskap, og gir deg verdifulle ferdigheter i et av de viktigste områdene innen moderne programmering. Underveis vil du lære om funksjonell programmering, objektorientert programmering (OOP), refaktorering og skriving av enhetstester. Etter å ha lest 'Learn to Program with Kotlin', vil du ha oppnådd praktisk innsikt og kode som du kan bruke i egne prosjekter.