Artist Management for the Music Business av Paul (Associate Professor Middle Tennessee State University) Allen
Produktbeskrivelse
Å forvalte en kunstners karriere krever en dyp forståelse av de ulike elementene i musikkbransjen. "Artist Management for the Music Business" gir en grundig innsikt i hvordan disse elementene fungerer og hvordan man best kan navigere i en musikkarriere. Boken omtaler ulike måter å generere inntekter gjennom musikk på, samt hvordan man strategisk kan planlegge for fremtidig vekst. Med mange nyttige praktiske råd er boken beriket med intervjuer og casestudier som belyser virkelige forvaltningsutfordringer og resultater. I denne nye utgaven har forfatteren inkludert et kapittel som retter seg mot uavhengige kunstnere som styrer sin egen karriere. Den inneholder også oppdaterte og utvidede seksjoner om nettverksbygging, sosiale medier og strømmetjenester, samt en grunnleggende introduksjon til dataanalyse innen musikkbransjen. Boken gir dessuten tilgang til ekstra ressurser om artistforvaltning og musikkbransjen på sitt tilknyttede nettsted, www.artistmanagementonline.com.