Beyond the Science of Reading: Connecting Literacy Instruction to the Science of Learning
Produktbeskrivelse
I denne tankevekkende og aktuelle boken argumenterer utdanningsskribent Natalie Wexler for at den beste måten å avslutte 'lesekrigen' på, er å anerkjenne at læring å lese er uatskillelig knyttet til generell læring. Bevegelsen for 'vitenskapen om lesing' har gjort mye for å forbedre undervisningen i grunnleggende ferdigheter. Men denne hardt tilkjempede fremgangen kan bli reversert med mindre vi også hjelper barna med å tilegne seg den kunnskapen og vokabularet de trenger for å forstå komplekse tekster. Samtidig har bevegelsen for 'vitenskapen om læring' introdusert mange lærere for evidensbaserte undervisningsprinsipper som er effektive for alle elever. I boken 'Beyond the Science of Reading' tar Wexler opp en viktig del av diskusjonen: hvordan typisk undervisning i leseforståelse og skriving kan være i konflikt med disse prinsippene. Wexler tilbyr også praktiske løsninger for å implementere vitenskapsbasert literacy-undervisning i stor skala, og viser hvorfor det ikke er tilstrekkelig å kun undervise i fonetikk for å utvikle dyktige lesere, samt viktigheten av å bygge kunnskap.