Association for Supervision & Curriculum Development
Giving Students a Say
Produktbeskrivelse
Vurdering er en uunngåelig del av undervisning og læring, men altfor ofte fører den til misvisende konklusjoner – noen ganger med alvorlige konsekvenser for elevene. Hvordan kan lærere forbedre vurderingspraksisene slik at resultatene blir nøyaktige, meningsfulle, informative og rettferdige? I denne engasjerende og grundig forskede boken trekker den anerkjente pedagogen og bestselgende forfatteren Myron Dueck på sin egen erfaring og sitt arbeid med skoledistrikter over hele verden for å gi et enkelt, men dyptgående svar: sett elevenes stemme og valg i sentrum av prosessen. Dueck avdekker bekymringsfulle problemstillinger knyttet til tradisjonelle tilnærminger og presenterer tallrike eksempler på lærere på alle nivåer som forvandler vurdering ved å benytte verktøy og metoder som engasjerer og styrker elevene. Han deler også overraskende innsikter om hukommelse og læring som understreker behovet for å revurdere hvordan vi måler elevenes forståelse og prestasjoner. Leserne vil finne solid råd og detaljerte retningslinjer for hvordan man kan dele og...