Association for Supervision & Curriculum Development
How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms
Produktbeskrivelse
I klasserommet møter vi en mangfoldig gruppe elever med varierte behov, evner og bakgrunner. Noen er energiske og utadvente, mens andre er stille og nysgjerrige. Det finnes elever med høy selvtillit og de som tviler på egne evner, samt de som har forskjellige interesser og dybdefokus på bestemte emner. I tillegg til akademisk flinke elever finnes det mange som er i midten og de som sliter med kognitive, emosjonelle, økonomiske eller sosiale utfordringer. Aldri før har så mange elever snakket et annet språk hjemme. De lærer i ulikt tempo og på forskjellige måter, og alle samles i våre akademisk varierte klasserom. Den utvidede tredje utgaven av Carol Ann Tomlinsons banebrytende verk fungerer som en praktisk veiledning for lærere og dekker det grunnleggende innen differensiert undervisning. Boken gir også nye retningslinjer og strategier for hvordan man kan implementere dette i praksis. Du vil lære om: * Hva differensiering er og hvorfor det er viktig. * Hvordan du kan sette opp et fleksibelt og støttende læringsmiljø som fremmer suksess. * Hvordan du kan effektivt håndtere en differensiert undervisning.