Association for Supervision & Curriculum Development
Measuring What We Do in Schools
Produktbeskrivelse
Hva kjennetegner en virkelig lærende organisasjon, og hvordan kan din skole bli en? For å oppnå fremgang må skoler omfavne kontinuerlig forbedring og evaluering, samt tenkning i systemer. I boken "Measuring What We Do in Schools" beskriver forfatter Victoria L. Bernhardt den kritiske rollen programevaluering spiller for skolens suksess, samt hvordan man kan implementere meningsfulle evalueringer som virkelig gjør en forskjell. Hun presenterer en veiledning for hvordan man kan gjennomføre omfattende, systematiske evalueringer av programmer og prosesser; hvilke verktøy som kreves for å innhente brukbar, relevant informasjon; og hvordan man kan bruke disse dataene for å styrke læreres og administrators datainformerte beslutningsprosesser. Lærere og skoleledere vil lære å: * Vurdere hva som fungerer og hva som ikke fungerer for elevene. * Identifisere hvilke prosesser som må endres. * Bruke data for kontinuerlig forbedring av praksis. Selv om programevaluering og dataanalyse kan være utfordrende for mange skoler, kan de begynne med ett enkelt program eller prosess, og over tid bygge videre på den utvidede kunnskapen om hvordan man best mulig kan støtte elevenes læring.